Inhoudsopgave:

Hoe bereken je PPC?
Hoe bereken je PPC?

Video: Hoe bereken je PPC?

Video: Hoe bereken je PPC?
Video: How to calculate opportunity costs 2024, November
Anonim

Hoe het juiste PPC-advertentiebudget te berekenen?

  1. PPC reclame is een van de belangrijkste moderne reclametrends.
  2. PPC Budget = (aantal klanten / CR2) / CR1 * CPC.
  3. Aantal klanten = (opbrengst / verkoopperiode) / gemiddeld verkoopbedrag.
  4. Aantal klanten = (10.000 / 2) / 1000 = 5 klanten.
  5. PPC Budget = (5 / 0, 5) / 0, 01 * 0, 5 = $ 500.

Trouwens, hoe meet je PPC?

  1. Vertoningen – Het aantal keren dat uw advertentie is weergegeven op een pagina met zoekresultaten.
  2. Klikken: het aantal keren dat iemand op uw advertenties heeft geklikt.
  3. Click Through Rate (CTR) – Het percentage klikken gedeeld door vertoningen.
  4. Kosten: de totale kosten voor alle klikken.

Men kan zich ook afvragen, hoeveel moet ik uitgeven aan een PPC-campagne? In het algemeen, hoe veel je zou moeten besteden op Google Ads varieert sterk. Jij kan besteden zo weinig als $ 50 per maand of meer dan $ 10.000 of meer. Hoe veel je eindigt uitgaven hangt af van uw verkoopdoelen, hoe groot uw geografisch gebied is, het zoekvolume en het concurrentievermogen van de branche.

wat is een goede ROI voor PPC?

Als u bijvoorbeeld een winst van $ 100 op uw advertenties had en u uw PPC voor $ 50 uitvoerde, zou uw formule (100-50)/50 zijn. Dat komt neer op 1, wat, vermenigvuldigd met 100, uw procentuele ROI is: 100%. Als u in plaats daarvan $ 200 aan winst heeft gemaakt met dezelfde advertenties, 200-50=150, 150/50=3, voor 300% ROI.

Wat zijn PPC-statistieken?

De 9 belangrijkste PPC-statistieken Klikken: het aantal keren dat er op een betaalde advertentie wordt geklikt. Kosten per klik: het gemiddelde bedrag dat per klik wordt uitgegeven. Click Through Rate (CTR): hoe vaak er op uw advertentie wordt geklikt nadat deze is gezien. Kwaliteitsscore: Google's meting van de kwaliteit en relevantie van uw advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina's.

Aanbevolen: